خواص شیر برای ماه رمضان

خواص شیر برای ماه رمضان
خواص شیر،مصرف شیر

شیر حاوی مواد فوق العاده ی طبیعی و ضروری برای بدن است. شیر سرشار از کلسیم، پتاسیم، سدیم، ویتامین B، پروتئین، فسفر و … است و به همین دلیل خواص فراوانی دارد. طب سنتی، شیر را به عنوان ماده ای پرخاصیت برای افطار توصیه می کند.در این بخش، علّت ضروری بودن مصرف شیر را به شما توضیح می دهیم…

•    لاغری

در ماه رمضان برخلاف آن چه که تصور می کنید، چاق می شوید. زیرا مواد پرحجم مصرف می کنید، دیرتر می خوابید و مواد قندی زیاد مصرف می کنید.بنابراین بهتر است به فکر مواد دیرهضمی باشید که هم دیرتر گرسنه شوید و هم مواد زیادی را مصرف نکنید. پیشنهاد ما نوشیدن یک لیوان شیر کم چرباست.شیر کم چرب، دیرهضم است و با نوشیدن آن، معده  تا مدت زمان زیادی، مواد غذایی دیگری را طلب نمی کند در نتیجه احساس گرسنگی دیرتر به سراغتان می آید.

•    خواب

ممکن است به دلیل خوابیدن طولانی مدت در بعد ازظهرها، موقع شب دچار بی خوابی شوید و یا بعد از خوردن سحری به خاطر سنگین بودن معده تان، خوابتان نبرد.حتماً شما هم شنیده اید که برای درمان سنتی بی خوابی، شیر دارویی طبیعی و مفید است. شیر کم چرب، استرس را کاهش می دهد و عضلات و اعصاب را تسکین می بخشد. در نتیجه بدن آماده ی استراحت می شود.

•    بهبود علائم قاعدگی

پیش از شروع قاعدگی باید روزه بگیرید امّا دردهای پیش از قاعدگی با ناتوانی ناشی از روزه داری همراه می شود و نمی توانید دردها را تحمل کنید. کمر درد، سردرد، اختلالات خلقی، افسردگی و… همه از علائم قاعدگی هستند.نوشیدن شیر کم چرب به کاهش علائم قاعدگی کمک می کند و آرام تان می کند.

•    پوست

در ماه رمضان به علّت کم آبی بدن، کمبود خواب، تغذیه ی نادرست و… پوست مان کدر و خشک می شود. یکی از مهم ترین علل خشکی پوست، کمبود ویتامین B است.شیر سرشار از ویتامینB است و به بهبود پوست به ویژه در ماه رمضان کمک می کند.

•    مو

در ماه رمضان معمولاً شاهد ریزش موی غیر طبیعی می شویم. کلسیم موجود در شیر، اگر با ویتامین Dهمراه شود، ریزش مو را کنترل می کند و حتی باعث افزایش رشد مو می شود.بهتر است شیر را با موادی که ویتامین D دارند مثل ماهی و تخم مرغ، مصرف کنید.

•    افزایش انرژی

ممکن است در اثر پرخوری دچار بی حالی و گرگرفتگی شده باشید. مصرف شیر به شما انرژی فوق العاده ای می بخشد تا سرحال تر باشید.

•    بازسازی ماهیچه ها

اگر ورزشکار هستید و احساس می کنید در طول ماه رمضان، عضلات خوش فرم تان را از دست داده اید، باید شیر بیشتری بنوشید. مصرف شیر به علّت داشتن پروتئین زیاد، به عضلات کمک می کند تا خود را بازسازی کنند.بنابراین در فاصله ی میان افطار تا سحر، سه لیوان شیر بنوشید.

منبع :باغ دارو
کلمات کلیدی :
نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه