دلایل ایجاد ناخن های بدفرم,دلایل ایجاد ناخن های بد فرم,ناخن های شکننده,ناخن های بد فرم,درمان ناخن های بد فرم,شکننده شدن ناخن ها,ناخن ها,پوست مو وزیبایی,ایران مطلب

دلایل ایجاد ناخن های بد فرم,ناخن های شکننده,ناخن های بد فرم

دلایل ایجاد ناخن های بدفرم


ایران مطلب : ناخن هاى خیلى ضعیف و شکننده و ورقه شده یا ناخن های بدفرم و برآمده در اثر عواملی ایجاد می شوند که برخی از انان را بر می شماریم


گاهی اگر فردی عصبی باشد تمایل زیادی به جوییدن ناخن دارد و گاهی لب ها و دندان هایش در جست و جوی چیزی هستند که آنخا را بجوند.بعضی از عوامل هستند که باعث سست و شکستگی ناخن ها میشوند،که در اینجا به این عوامل اشاره میکنیم و همچنین ویتامین هایی را برای رشد و تقویت ناخن ها مفید هستند را معرفی می کنیم.

چه عواملی باعث سست و شکننده شدن ناخن ها می شود؟
 
-خشکی:

 اگر ناخن های خشکی دارید و آنها خوب تغذیه نمی شوند سست و شکننده می شوند ، این عامل می تواند بر اثر مسافرت و ساعتهای طولانی قرار گرفتن در هوای گرم باشد.ممکن است تغییرات هورمونی نیز باعث خشکی آنها شود. کمبود استروژن باعث خشکی پوست و ناخن می شود.
 
-رطوبت:

 قرار گرفتن بیش از حد ناخن ها در آب باعث از بین رفتن کراتین روی آن ها می شود. اگر کاری دارید که مستلزم کار با آب است دستکش به دست کنید.
 
-عوامل شیمیایی:  

 کار کردن با مواد تمیز کننده شیمیایی نیز باعث سست و شکننده شدن ناخن ها می شود.
 
-کمبود ویتامین:  

 کمبود ویتامین C، فولیک اسید و امگا ۳ باعث این مشکل می شود.
 
 در صورتی که روی ناخن‌هایتان برآمدگی، فرورفتگی یا رنگ غیرطبیعی است، ترکیبات بیشتری از ویتامین‌های ضروری و مکمل‌ها را در رژیم غذایی روزانه خود جای دهید. این را بدانید که شکل ناخن‌های شما می‌تواند نشانگر میزان سلامت شما باشد.
 داشتن ناخن‌های سالم برای بسیاری از افراد حایزاهمیت است و استفاده از ویتامین‌های مناسب می‌تواند برای تقویت رشد ناخن‌ها مفید باشد.مو، ناخن و پوست سالم با نوع تغذیه در ارتباط هستند. دقیقا درست می‌گویند که «شما همان چیزی هستید که می‌خورید.» شما می‌توانید برای سلامت بیشتر ناخن‌ها، از یک رژیم غذایی متعادل پیروی کنید؛ پیروی از یک رژیم غذایی متعادل یعنی توجه کافی به استفاده از همه گروه‌های غذایی که عبارتند از غلات، میوه‌ها، سبزیجات، پروتئین، لبنیات و چربی.
 اگر در حال حاضر از یک رژیم غذایی متعادل استفاده می‌کنید�� اما ناخن‌هایتان مشکل دارد ممکن است سلامت ناخن‌هایتان تحت تاثیر شرایط دیگری همچون آسیب به عملکرد کبد، مشکلات تیرویید یا کمبود آهن قرار گیرد.
 
 ویتامین H

 ویتامین H یا بیوتین در گروه ویتامین B-COMPLEX قرار دارد و در واقع جزو خانواده ویتامین‌های B است و کمک می‌کند تا برای تامین انرژی کربوهیدرات مواد غذایی را به گلوکز تبدیل کنید. بیوتین ویتامین محلول در آب است یعنی شما نمی‌توانید آن را در بدن ذخیره کنید. این ویتامین کراتین تولید می‌کند که برای رشد ناخن‌ها لازم است ،بیوتین دارای ترکیباتی است که شما آن را در محصولات آرایشی مخصوص ناخن و پوست خواهید یافت و برای استحکام مو و ناخن نیز توصیه شده است. در ضمن در بررسی‌های انجام‌شده در سال ۲۰۰۴ در دانشکده امراض پوستی در دانشگاه کلمبیا در نیویورک، هنگام استفاده از این نوع درمان جهت شکنندگی ناخن‌ها، برخی بیماران واکنش مثبتی نشان داده‌اند.
 
ویتامین A

 ویتامین A برای سلامت دندان‌ها، قشر مخاطی و پوست بسیار ضروری است. باید بدانید که تصورات قدیمی که خوردن مواد غذایی با این ویتامین می‌تواند قدرت چشم را زیاد کند درست نیست اما این ویتامین چون در شبکیه چشم رنگدانه تولید می‌کند، بینایی را تقویت می‌کند. کمبود این ویتامین، به علت ایجاد مشکلاتی در پردازش پروتیین که رشد ناخن‌ها را هم کند می‌کند، ممکن است سبب خشکی و شکنندگی ناخن‌ها یا بروز ناخنک شود. خوردن سبزیجات سبزرنگ، یا میوه‌های زرد و نارنجی روشی طبیعی برای دریافت ویتامین A است.
 
کلسیم

 کلسیم هم برای سلامت و رشد ناخن لازم است. زمانی که یک مکمل کلسیم را انتخاب می‌کنید، حتما مکملی را که حاوی منیزیم و ماده معدنی بورون است انتخاب کنید. ایجاد نقاط سفید روی ناخن تصوری غلط در مورد کمبود کلسیم را به وجود آورده است که در واقع این مشکل از کمبود زینک و آهن ایجاد می‌شود. اگر ناخن‌های سست، شکننده و خشکی دارید، اضافه کردن مقدار بیشتری کلسیم می‌تواند در رشد ناخن‌ها موثر باشد. شیوه مربوط به رژیم غذایی برای افزودن کلسیم، استفاده از محصولات لبنی است که دارای میزان بالای کلسیم در خود هستند.
 
ویتامین C

 این ویتامین را همه به عنوان ویتامینی برای بالا بردن سطح ایمنی بدن و مبارزه با سرماخوردگی و آنفلوانزا می‌شناسند اما ویتامینC برای افزایش سلامت عمومی و استحکام بخشی به ناخن‌های سست و بدشکل هم موثر است. کمبود ویتامین C ممکن است باعث نازک شدن و شکنندگی ناخن‌ها و منجر به ناخنک ‌شود. همان طور که حتما می‌دانید مرکبات از غنی‌ترین منابع ویتامین C هستند. خوردن سبزیجات تازه و فلفل قرمز نیز توصیه می‌شود.
 
روی

 روی یا همان زینک از مواد معدنی‌ای است که در درمان ریزش مو و سستی ناخن‌ها موثر است. زینک به ترمیم بافت‌ها، التیام زخم‌ها و تولید هورمون‌ها کمک می‌کند. شما هم می‌توانید با مصرف لوبیا قرمز، مرغ، برنج و پنیر زینک بیشتری را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

منبع : hidoctor.ir
کلمات کلیدی :
نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه