تاریخ انتشار : جمعه, 29 آبان 1394 21:24. محققان در شماره نشریه نیچر از کشف قدیمی‌ترین ستاره‌های کیهان که تاکنون شناسایی شده‌اند در نزدیکی مرکز کهکشان راه شیری خبر داده‌اند. به گفته تیمی از اخترشناسان دانشگاه ملی استرالیا این ستاره‌ها 13/6 میلیارد سال قبل یعنی فقط چند صد میلیون سال پس از تولد کیهان شکل گرفته‌اند. لوئیس هاوئز نویسنده اصلی این مطالعه می‌گوید:‌این ستارگان بکر در میان کهن ترین ستارگان بازمانده در کیهان هستند و به طور حتم قدیمی ترین ستارگانی هستند که ما تاکنون دیده ایم. بر اساس ا ...

کشف مسن‌ترین ستاره‌ها در قلب راه‌شیری/ ستاره‌هایی با عمر 13/6 میلیارد سال

تاریخ انتشار : جمعه, 29 آبان 1394 21:24

به گفته تيمي از اخترشناسان دانشگاه ملي استراليا اين ستاره‌ها 13/6 ميليارد سال قبل يعني فقط چند صد ميليون سال پس از تولد كيهان شكل گرفته‌اند.

لوئیس هاوئز نویسنده اصلی این مطالعه مي‌گويد:‌این ستارگان بکر در میان کهن ترین ستارگان بازمانده در کیهان هستند و به طور حتم قدیمی ترین ستارگانی هستند که ما تاکنون دیده ایم. بر اساس اين مطالعه این ستارگان قدیمی تر از راه شیری هستند و باقی ستارگان کهکشان  راه شيري بعدها دور آنها شکل گرفتند.

اخبار,اخبار امروز,ا��بار جدید

به گزارش بي‌بي‌سي،این ستارگان حاوی فلزات خیلی کمی هستند. این فلزات با انفجار ستارگان عظیم( ابرنواختر) در فضا منتشر می شوند. همین مواد منتشر شده بعدها مصالح اولیه نسل بعدی ستارگان را تشکیل می دهند. به این ترتیب هرچه بر عمر کیهان افزوده شده، ستارگان نسل های جدیدتر از فلزات غنی تر شده اند.

وقتی ستارگان عاری از فلزات باشند به این معنی است که در مراحل اولیه کیهان پدید آمده اند، پیش از آنکه بسیاری از ستارگان منفجر شده و عناصر فلزی را در فضا منتشر کرده باشند.

لوئیس هاوئز مي‌گويد: راه شیری فوق العاده عظیم است و ما بخش خیلی کوچکی از آن هستیم. من امیدوارم که در آینده بتوانیم دریابیم راه شیری دقیقا چگونه شکل گرفت، کهکشانی که این ستارگان اولین مصالح ساختمانی آن هستند.

اخبار علمی - خبرآنلاین

کلمات کلیدی :
نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه